היסטוריה קצרה ואיך הגענו למצב של מסלולי שיחות ללא הגבלה

Posted on

היסטוריה קצרה ואיך הגענו למצב של מסלולי שיחות ללא הגבלה
מאז שנכנס הסלולר לחיינו השאלה שהעסיקה את כולם הייתה: כמה זה עולה לנו?
בהתחלה שילמת על שיחות נכנסות וגם על שיחות יוצאות וחשבונות הסלולר החודשיים הגיעו לאלפי שקלים בחודש ואף מעבר לכך. רק אנשים אמידים מאוד יכלו להרשות לעצמם את השימוש במכשיר שגם היה יקר מאוד. הייתה כמובן רק רשת אחת – חברת פלאפון והמונופול והמחירים חגגו.
בשלב השני נכנסו חברות סלקום ופרטנר לשוק, משתמשי הסלולר שילמו רק על שיחות יוצאות, המונופול נשבר והחלה תחרות אכזרית בין מפעיל סלולרי אחד לשני אבל עדיין יכולת רק לקנא בסיפורים מחו"ל על חבילות של שיחות ללא הגבלה המקובלות שם במחירים הגיוניים.

ואז הגענו למהפכת המחירים האגרסיבית…
המהפכה הגיעה לשוק הישראלי לקראת 2014: ניתנו זיכיונות הפעלה לשתי חברות הסלולר הנוספות: הוט מובייל וגולן טלקום וזיכיונות למפעילים סלולריים גם נמכרו לרמי לוי תקשורת, הום סלולר, YOU PHONE וחברות נוספות. התחרות החלה להיות אמיתית ומהר מאוד החלו להופיע בשוק חבילות של שיחות ללא הגבלה.

בתחילת הדרך ניסו החברות הוותיקות לשמור על המחירים שלהן, אבל למזלך הטוב היו עשרות אלפי הלקוחות שעברו מהחברות הוותיקות לחברות החדשות והפכו לנורמה את ההצעה של חבילות שיחות ללא הגבלה.

 

מחירי הסלולר בישראל הפכו פשוטים להבנה

מענף עם מבנה הצעות מגוון ומורכב, ומבחר רחב של מסלולים ומבצעים שרק מבלבלים אותך, הצטמצמו ההצעות בסלולר למספר קטן, ולמבנה אחיד.
מבנה ההצעות ה"שטוח" מאפשר לך, כצרכן, להשוות בין החברות בצורה פשוטה יותר ולבדוק מי יספק לך חבילת סלולר הכי זולה.
עדיין, ישנם מספר פרמטרים שמומלץ לשים אליהם לב:
– מה כוללת חבילת ה"הכל כלול" – האם גלישה חופשית לחלוטין, האם יש מגבלות כלשהן?
– האם החברה יציבה? אמינה?
– האם השירות מסופק על גבי רשת של חברה אחרת? האם השירות יציב?
– מהי רמת שירות הלקוחות שהחברה מספקת? האם על בסיס אתר אינטרנט בלבד? האם ישנם מוקדי שירות?

וכמובן, אמרת סלולרי אמרת השוואת מחירים:
– מהו המחיר ללקוח? איך חברת הסלולר מסבירה את ההבדלים, במידה ויש?
– מה קורה לאחר תקופה – האם המחיר צפוי לעלות?

נדמה שמחירי הסלולר הגיעו לישורת, אך אנחנו צופים שהמילה האחרונה עוד לא נאמרה..
נמשיך ונעדכן.